۰
۶
وداع با جریان خطرناک صنعت نفت:

نفت بدون حزب پایداری

میز نفت - نفت بدون خجسته مهر و اعوان‌وانصارش، زیباتر از سه سال گذشته خواهد بود. نفت به نفتی‌ها رسیده و اما، باید در اجرایی کردن برخی از پروژه‌های شرکت ملی نفت که در نوع خود عجیب است تجدیدنظر کرد. نباید دوران سیاه پایداری چی ها در نفت تداوم یابد.
محسن خجسته مهر | میز نفت
محسن خجسته مهر | میز نفت
به گزارش میز نفت، امروز شنبه، مورخ 10 شهریور 1403 شرکت ملی نفت اولین روز کاری رسمی خود را بدون چهره‌هایی مانند محسن خجسته مهر، کرد زنگنه و علم الهدی آغاز می‌کند؛ جماعتی که سه سال مداوم، نفت و منافع ملی را به گروگان تصمیمات و باندبازی‌های خود گرفته بودند، حالا هیچ‌کاره شده‌اند تا مدیریت شرکت ملی نفت در اختیاران اصولگرایان تکنوکرات قرار بگیرد.

همه ما می‌دانیم خجسته مهر و تیمش، ازنظر سیاسی به چه دسته و گروه خطرناکی تعلق‌خاطر داشت و خود را مدیون آن می‌دانست. بی‌جهت نبود، شرکت ملی نفت حیاط‌خلوت گروهی بود که به هر چیزی فکر می‌کردند جز کار و توسعه. به‌راحتی دروغ می‌گفتند و دستاورد می‌ساختند، به هیچ نقدی پاسخگو نبودند و افکار عمومی را با مونولوگ، خطاب قرار می‌دادند.
 

تفکری سمی در نفت


تفکری بر شرکت ملی نفت حاکم بود که اصولگرایان را بیش از اصلاح‌طلبان، مورد تفقد خاص خو قرار می‌داد؛ مدیران و چهره‌های اصولگرا در سه سال گذشته توسط این افراد گوشه‌نشین و تحقیر شدند باوجوداینکه همه زیر یک چتر سیاسی قرار داشتند. تفکری که همه را به دو گروه «له» یا «علیه» تقسیم می‌کردند و اگر، شبیهشان نبودی از هستی ساقط می‌شدی.

آنان، حتی تاب افرادی مانند حمید بورد و رامین حاتمی را نداشتند که در دوگانه اصولگرایی – اصلاح‌طلبی، اصولگرا شناخته می‌شدند و می‌شوند. کسانی که تنها جرمشان، پذیرفتن سمت‌های مدیریتی در دوره‌ای از صدارت زنگنه بین سال‌های 92 تا 1400  بود. بماند که شخص محسن خجسته مهر در همان دوران، قائم‌مقام معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت بود.

اما از امروز، تاریخ جدیدی در صنعت نفت شروع شده است؛ نفت بدون خجسته مهر و اعوان‌وانصارش، زیباتر از سه سال گذشته خواهد بود. نفت به نفتی‌ها رسیده و اما، باید در اجرایی کردن برخی از پروژه‌های شرکت ملی نفت که در نوع خود عجیب است تجدیدنظر کرد. نباید دوران سیاه پایداری چی ها در نفت تداوم یابد. 
شنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب: 38924
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شما فقط عقده خود را نسبت پایداری نشان می‌دهید. در صورتیکه آقای خجسته مهر اصلا ارتباطی به پایداری ندارد.
البته اگر صله شما به حسابتون واریز می‌شد دست‌بوس که سرجای خود، پابوسی هم می‌کردید.
همکاررنفتی
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم که با این‌گروه جدید و درس گرفتن از تجربیات تلخ گذشته اشتباهات تکرار نشود تا گامی به سوی توسعه زیز ساختهای نفتی برادران ته اینکه با فامیل بازی و گسترانده سفره نعمت برای آشنایان و دوستان سرمایه های مالی و انسانی را بیش از پیش تلف کنیم
غلامرضا عالیشوندی
Russian Federation
بالاخره یه حرف حق از میز نفت شنیدم . خدایی حال کردم به رغم اینکه با شما زاویه دارم. یاحق
شوگان
United States
آخی. خدا بیامرز خیلی عاشق عکاسی و مصاحبه بود.
سید
Iran, Islamic Republic of
حسابشان باشد به آخرت، جریان بی مغز و آدمهای زالو صفت، بیات و ضیغمی از همین جریان و آدمهای بی سواد تر از آنها در جای جای شرکتهای فرعی و زیر مجموعه....
حسن
Iran, Islamic Republic of
خیلی زود است که رسانه اینطور قضاوت می کند. و البته بجاست که ادبیات روان تری استفاده شود.
هم اکنون هم شاهد خطاهای استراتژیک در انتصابات هستیم و امیدوارم مشکلات ناشی از این اشتباهات مطابق عرف پای دیگری نوشته نشود. قطعا حوزه راهبری صنعت عظیم نفت در 5-4 سال گذشته ( و نه سه سال) دوران سختی را پشت سر گذاشت.