۱
وزیر نفت تصمیم نگرفته است

پتروپارس بدون مدیرعامل و سرپرست!

میز نفت - با گذشت بیش از 5 روز از برگشت مدیرعامل سابق پتروپارس به شرکت ملی نفت، برای این شرکت مهم نه مدیرعاملی تعیین شده و نه سرپرستی. شرکتی که 14 میلیارد دلار پروژه در دست دارد.
پتروپارس | میز نفت
پتروپارس | میز نفت
به گزارش میز نفت، سال 1400 سالی بود که محسن خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصمیم گرفت شمس‌الدین موسوی را مدیرعامل پتروپارس کند. یک سال بعد وزیر نفت خواستار برکناری موسوی شد و خجسته مهر، میثم شکرچیان را در تاریخ 20 مهر 1401 سرپرست این شرکت کرد اما با بلند شدن صدای انتقادها، حکم او ملغی و سرپرستی این شرکت در تاریخ 21 مهر 1401 به هرمز قلاوند سپرده شد.

درنهایت وزیر نفت تصمیم گرفت خودش وارد گود شود و در آذر 1401 فرخ علیخانی را به مدیریت این شرکت منصوب کرد. علیخانی از آن روز تا سه شهریور 1403 مسئولیت پتروپارس را بر عهده داشت تا اینکه با دستور وزیر جدید نفت، وی به شرکت ملی نفت بازگشت تا نظارت بر تولید نفت و گاز را به‌پیش ببرد.

پتروپارس بدون مدیرعامل و سرپرست! - میز نفت

حالا پتروپارس مدیرعامل ندارد؛ پاک نژاد چند گزینه را برای هدایت این شرکت که 14 میلیارد دلار پروژه در دست دارد انتخاب کرده است ولی فعلا تصمیم نهایی برای آن گرفته نشده است.

ازآنجاکه بیشتر پروژه‌های این شرکت نیازمند منابع مالی فراوانی است و این منابع مالی در دسترس نیست، پیش بردن پروژه‌های این شرکت بدهکار کار سختی است ولی باید دید، اصرارهای وزیر نفت دست روی چه گزینه ای می گذارد.
چهارشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۳۳
کد مطلب: 38902
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *