۰

صادرات نفت عربستان به چین کاهش یافت

میز نفت - منابع بازرگانی مختلف گزارش دادند که صادرات نفت عربستان سعودی به چین در ماه سپتامبر به حدود ۴۳ میلیون بشکه کاهش خواهد یافت.
عربستان و چین | میز نفت
عربستان و چین | میز نفت
به گزارش میز نفت ، صادرات نفت عربستان سعودی به چین در ماه سپتامبر به میزان تقریبی سه میلیون بشکه کمتر از حجم اصلاح‌شده ۴۶ میلیون بشکه در اوت خواهد بود.عربستان سعودی، که به عنوان دومین صادرکننده بزرگ نفت به چین شناخته می‌شود، با توجه به اینکه چین بزرگ‌ترین واردکننده نفت و موتور اصلی رشد تقاضای جهانی برای نفت است، نقش قابل توجهی در بازار نفت دارد. کاهش رشد تقاضای نفت در چین، یکی از دلایل اصلی محدود شدن افزایش قیمت‌های جهانی نفت به شمار می‌آید.شرکت آرامکوی سعودی قیمت رسمی فروش گرید نفتی سبک به آسیا را افزایش داده، در حالی که قیمت گریدهای نفتی متوسط و سنگین ثابت مانده است.

بعضی از خریداران گزارش داده‌اند که هرچند افزایش قیمت کمتر از حد انتظار بوده، اما فروش نفت قراردادی عربستان سعودی همچنان کمی گران‌تر از سایر گریدهای نفتی خاورمیانه‌ای در بازار محموله‌های تک است.بر اساس گزارش رویترز، منابع مطلع اعلام کردند که دو پالایشگاه در شمال آسیا، حجم نفت قراردادی خود را از عربستان سعودی بدون تغییر دریافت خواهند کرد.
منبع : افق امروز
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب: 38768
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *