۰
۹
درباره جلسه روز پنج شنبه ظریف با اعضای کمیته نفت:

روایتی از یک چالش برای انتخاب وزیر نفت

میز نفت - ​محمدجواد ظریف معاون راهبردی ریاست جمهوری در جلسه‌ای با کارگروه انتخاب وزیر نفت گفته است پس از جمع‌بندی نهایی، غلامحسین نوذری به‌عنوان گزینه نخست وزارت نفت انتخاب‌شده است.
محمد جواد ظریف | میز نفت
محمد جواد ظریف | میز نفت
به گزارش میز نفت، ظهر روز پنج‌شنبه بود که اعضای کمیته نفت شورای راهبردی به دیدار ریاست این شورا رفتند؛ محمدجواد ظریف در حالی میزبان اعضای این کارگروه بود که صبح همان روز، غلامحسین نوذری برای وزارت نفت قطعی شده و دیدارهای نهایی انجام شده بود.

روایتی که تعدادی از افراد حاضر در این جلسه به میزنفت گفتند، نشان می‌دهد در جلسه مهم روز پنج‌شنبه موضوع انتخاب گزینه پیشنهادی نفت چالش ساز شده است.

ماجرا ازاین‌قرار است تعدادی از چهره‌های اصلاح‌طلب این جلسه با انتقاد از انتخاب نوذری برای وزارت نفت پزشکیان، نکات تندی را مطرح می‌کنند که با پاسخ‌های ظریف همراه شد.
 

آغاز چالش برای انتخاب وزیر نفت


یکی از افرادی که بیشترین نقد را به این انتخاب داشت، احمد مهدوی ابهری، دبیر کل انجمن کارفرمائی صنایع پتروشیمی بود؛ او  به انتقاد مشغول شد به همراه افرادی مانند محسن بیگلربیگی، سروش فرهادیان و کسری نوری.

مباحث که بالا می‌گیرد، ظریف تأکید می‌کند که گزینه‌های دیگر با چالش‌های بزرگی مواجه بوده و تنها گزینه باقیمانده، غلامحسین نوذری است.

ظرف می‌گوید اسحاق جهانگیری برای وزارت نفت با مخالفت‌های جدی مواجه شده و مورد تائید قرار نگرفته است؛ درباره رضا دهقان هم پدر همسر ایشان یعنی حجت‌الاسلام ناطق نوری، تأکید کرده به‌عنوان وزیر در نفت ادامه کار ندهند که به همین دلیل خود آقای دهقان انصراف دادند.

ظریف می‌گوید آقای رکن‌الدین جوادی هم با توجه به جمیع جهات و عدم اقبال خودشان کنار رفتند؛ آقای محمود امین نژاد هم باوجوداینکه گزینه مطلوبی برای نفت بود، اما نتوانست جمع‌بندی نهایی را به خود جلب کند تا تنها گزینه باقی‌مانده نوذری باشد.

موضوع بالا می‌گیرد که درنهایت، ظریف می‌گوید کاش نکاتتان را به آقای عارف منتقل می‌کردید؛ همین جمله کافی بود تا همه اعضای کمیته نفت متوجه نهایی شدن این انتخاب شوند اما بااین‌وجود، ظریف به آن‌ها قول داد نکات و دغدغه‌های مطرح‌شده در این جلسه را با مسعود پزشکیان و سایر معاونان او در میان بگذارد.
جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب: 38734
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


United States
اصلا این افراد معترض رو‌چه به نفت که اظهارنظر کنند؟؟؟ کوتوله هایی مثل مهدوی و فرهادی و نوری رو چه به اظهارنظر تخصصی؟ مخصوصا کسری نوری که صرفا یک روزنامه نگار پادوی زنگنه بود و از خارج نفت تحمیل شد به نفت و ازش بپرسن فرق بین پتروشیمی و پالایشگاهو هم نمیدونه.
United States
این افراد اگه تفکر راهبردی ظریف و پزشکیان رو قبول ندارند غلط میکنند که اصلا توی کارگروه باشند. همون بهتر که گورشونو از نفت در دوره پزشکیان گم کنند و برن مشغول بچه بازیای خودشون باشن. نوذری محبوب نفت بود و زنگنه منفوووور در نفت بود. اینا ازین حرصشون گرفته
برزویی
United States
پس دکترعمادحسینی چی،ازهمه کسایی ک عنوان کردیدشایسته تروروزمه ایشان قابل قیاس بابزرگشونم نیست باکارنامه پاک و چون فقط خدارو داره وسنی مذهب هستن اسمی ازشون نمیبریددوره دیگه روی مذاهب واقوام هیچ حسابی نکنید
Netherlands
ممکن است بگویند نوذری وزیر نفت احمدی نژاد بوده درست نیست چون نوذری در طول سالها یکی از مدیران مهم زنگنه بود و در دولت اصلاحات بالا امد ضمنا وزرای نفت احمدی نژاد سعید لو و محصولی و تسلطی بودند که رای نیاوردند و احمدی نزاد مجبور سود برود سراغ هامانه و نوذری
Netherlands
شنیده بودم زنگنه و ظریف دنبال جهانگیری هیتنو این نماش ظریف هم در راستای خراب کردن نوذری بوده و خوایته حرفهایش بر علیه نوذری را دیگران به عارف بزنود که او هم تابع زنگنه است یک تقسیم وظایف باشکوه
برزویی
Iran, Islamic Republic of
دکترعمادکجاس تومتنتون ماله کش
کارشناس نفت
Iran, Islamic Republic of
خدا کند جناب آقای نواری وزیر نفت شوند.

منتقدان چند روز در نفت کار اجرایی نمودند؟
Iran, Islamic Republic of
بهترين معيار براي انتخاب وزير نفت " توانستن " است. كسي كه تجربه كاري در بخش بالادستي تا پايين دستي نفت را داشته باشد، ديپلماسي انرژي و روابط بين الملل را درك كرده باشد و توانايي اجماع سازي داخلي ار داشته باشد و از همه مهمتر در بين كاركنان مقبوليت و محبوبينت داشته باشد.
حسن
Iran, Islamic Republic of
هیچکدام از این آقایان که سالها با آنها آشنایی داریم مانند اقای میرعمادحسینی نیستند. آشنایی با صنعت نفت و مجلس و ... از ویژگی های ایشان می باشد. آقای نوذری سالهاست که پیمانکار هستند. و نگاه راهبردی و کلان ضعیفی در مدیریت صنعت عظیم نفت دارند.