۰
۱
بیات خبر داد:

صندوق بازنشستگی نفت چقدر حقوق می دهد؟

میز نفت - عبدالحسین بیات رئیس صندوق های بازنشستگی نفت اعلام کرد: این نهاد ماهانه 3 هزار و 500 میلیارد تومان به بازنشستگان نفتی حقوق می دهد.
صندوق بازنشستگی نفت | میز نفت
صندوق بازنشستگی نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت، رئیس صندوق های بازنشستگی نفت گفت: این ظرفیت وجود دارد که در تابستان گاز مازاد کشور را مایع سازی کنیم و در مخازن مربوطه ذخیره کرده تا بتوانیم در زمستان به شبکه سراسری تزریق کنیم که اینکار کمک موثری به رفع ناترازی گاز خواهد کرد.

وی افزود: صندوق های بازنشستگی نفت یک نهاد کاملا غیردولتی است و هیچ وابستگی به دولت ندارد؛ ماهانه 3.5 همت مستمری به بازنشستگان صنعت نفت می دهیم و برآورد می شود که تا 10 سال آینده میزان مستمری که باید پرداخت کنیم به 35 تا 36 همت در ماه خواهد رسید.

رئیس صندوق های بازنشستگی نفت با بیان اینکه "باید نگاه زنجیره ارزش را در صنعت نفت پیاده سازی کنیم"، گفت: عمده دلیل ظرفیت خالی واحدهای پتروشیمی به مسئله خوراک بازمی گردد که ما نمی توانیم منتظر سرمایه گذاری دولت برای رفع این مشکل باشیم؛ بلکه باید شرکت های پتروشیمی به سمت سرمایه گذاری در میادین بالادستی بروند و خودشان نقص خوراک واحدهای خود را برطرف کنند.

وی افزود: محور و شعار برگزاری همایش امسال فناوری پاک است که به عنوان مثال میتوان به پروژه NGL3100 اشاره کرد که به تنهایی از سوختن گاز مشعل 7 یا 8 میدان نفتی جلوگیری می کند.

 
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب: 38682
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


غلامرضا حسین زاده 661823
Denmark
جناب آقای بیات
رئیس محترم هیئت مدیره صندوق بازنشستگی و رفاه کارکنان صنعت نفت ایران
با سلام. با عنایت به موضوعات تحت پیگیری کانونهای بازنشستگان این صنعت در ارتباط با استرداد مالیات اضافه کسر شده سنوات قبل شرکتهای گاز استانی و ... نیز لزوم اعمال ماده 10 ابلاغ شده صنعت در حقوق و دستمزد کارکنان ذیصلاح که طی سالهای اخیر به کسوت بازنشستگی نائل آمدند مقرر فرمایند مراتب بطور جدی با کارفرمایان اولیه این دسته از بازنشستگان مورد بررسی و مذاکره و راهکاری برای برگشت و استرداد حقوق حقه این عزیزان که عمری در خدمت صنعت بودند بعمل آورند . علیرغم پیگیریهای گسترده و حتی ابلاغ حکم دیوان عدالت اداری و سایر دستورالعمل ها متأسفانه کارفرمایان و از جمله شرکت ملی گاز ایران موضوع را به عهده صندوق نهاده و صندوق بازنشستگان نیز از هر گونه باز پرداخت به علت نداشتن بودجه مرتبط استنکاف می ورزد . اگر چه حقا این مسیولت بعهده کارفرمایان است چرا که این اضافه برداشت مالیات در زمان اشتغال شاغل از او کسر و توسط امور مالی صندوق به اداره مالیاتی پرداخت شده در عین حال که اکنون شاغل به کسوت بازنشستگی نایل آمده این مسئولیت را به صندوق بازنشستگی سپرده. و عیناً در مورد اعمال ماده ده علیرغم ابلاغئ از جانب کارفرما کم کار شده .
مع الذالک اکنون که ما بازنشستگان در یک حلقه پیگیری بی نتیجه و سر در گم و پاس کاری اداری قرار گرفته خدایی در حال فرسایش و آستانه تحمل ما لبریز گشته .
آخه تا کی بایستی در انتظار دریافت حقوق حقه خود باشیم.
شما را به هر اعتقادی که دارید خالصانه به این حوزه ورود نمایید و نسبت به تعیین تکلیف موضوعات مطروحه مساعدت لازم را معمول دارند .
در صورت لزوم ما بازنشستگان آماده حضور در جلسات مرتبط و دفاع از خود هستیم .
در خاتمه از تلاشهای شما در احقاق حقوق بازنشستگان قدردانی بعمل می آورد. سپاسگزارم. حسین زاده.
کارمند بازنشسته شرکت گاز استان گیلان.661823
موبایل. 09113339199