۰
لزوم ورود نهادهای نظارتی به یک شیطنت بزرگ

زمستان سخت در انتظار دولت چهاردهم

میز نفت – شرکت ملی پالایش و پخش با کاهش ذخیره‌سازی سوخت مایع در نیروگاه‌ها و صنایع، دولت چهاردهم را برای زمستان سال جاری با یک چالش بزرگ مواجه خواهد کرد؛ یک مین بزرگ که برای پزشکیان کار گذاشته شده است.
مخازن ذخیره سازی فرآورده های نفتی | میز نفت
مخازن ذخیره سازی فرآورده های نفتی | میز نفت
به گزارش میز نفت، با توجه به کسری و نا ترازی گاز در زمستان امکان تأمین سوخت نیروگاه‌ها تنها با تکیه‌بر گاز تولیدی میادین کشور امکان‌پذیر نیست و دولت باید با ذخیره‌سازی سوخت مایع در فصول گرم سال، تأمین پایدار سوخت نیروگاه‌ها را تضمین کند.

بااین‌وجود، جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش نسبت به ذخیره‌سازی سوخت مایع در نیروگاه‌ها و صنایع کشور اقدامی عجیب را در دستور کار خود قرار داده است. سالاری که می‌داند عمر مدیریت او تا دو ماه دیگر به پایان خواهد رسید و زمستان 1403 را نخواهد دید، نسبت به این مهم بی‌تفاوت است.

طبق گزارش‌های رسیده به میز نفت میزان ذخیره‌سازی گازوئیل نیروگاهی در تیرماه سال گذشته، حدود ۲/۹ میلیارد لیتر بوده که این عدد برای امسال با یک کاهش وحشتناک مواجه شده به رقم ۱/۳ میلیارد لیتر رسیده است.

همچنین میزان نفت کوره نیروگاهی نیز از عدد ۱/۷ میلیارد لیتر در تیرماه ۱۴۰۲ به ۱/۱ میلیارد لیتر در تیر ۱۴۰۳ رسیده است.
 
از سوی دیگر، شرکت پالایش و پخش با علم بر این‌که میزان ذخایر کشور در بخش نفت‌گار در کمترین میزان ممکن قرار دارد، اما به شرکت پالایش نفت آبادان اجازه داده در روزهای ۶ تیر و ۲۰ تیر عرضه‌های بزرگ نفت‌گار دریایی در رینگ صادراتی بورس انرژی را قرار دهد.
 
این اقدام عجیب شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به این معناست که این شرکت رسماً دولت چهاردهم را با یک چالش بزرگ در زمستان 1403 مواجه کرده است.

با توجه به اینکه این روند ممکن است روزهای سختی را در زمستان برای مردم ایران رقم بزند لازم است تا نهادهای نظارتی به نحوه ذخیره‌سازی سوخت مایع در شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ورود کنند.
شنبه ۳۰ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب: 38545
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *