۰
۲
کشف نفتی عظیم در کویت

جزئیات یک کشف نفتی بزرگ

میز نفت -عکس تزئینی استشرکت «نفت کویت» یک کشف نفتی عظیم در میدان النخاته در شرق جزیره کویتی فیلکه انجام داده که ذخایر آن، ۳.۲ میلیارد بشکه برآورد شده است.
نفت کویت | میز نفت
نفت کویت | میز نفت
به گزارش میز نفت ، شیخ نواف سعود نصیر الصباح، مدیر عامل شرکت «نفت کویت» در ویدئویی که این شرکت در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر کرد، گفت: ذخایر اکتشافی جدید، با کل تولید کشور در سه سال، برابری می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت «نفت کویت» در بیانیه خود اعلام کرد که وسعت تخمینی اولیه چاه نفتی تازه کشف شده، حدود ۹۶ کیلومتر مربع است. این شرکت افزود: برآوردهای اولیه از ذخایر هیدروکربنی موجود در این چاه، تقریبا ۲.۱ میلیارد بشکه نفت سبک و ۵.۱ تریلیون فوت مکعب استاندارد گاز برآورد شده که معادل ۳.۲ میلیارد بشکه معادل نفت است.

این شرکت که مسئول اکتشاف و تولید انرژی کویت است، اعلام کرد: طرحی برای شروع تولید واقعی از میدان در اسرع وقت تهیه خواهد شد.کویت با تولید فعلی حدود ۲.۴۸ میلیون بشکه در روز، پنجمین تولیدکننده بزرگ اوپک است و افزایش ظرفیت تولید به چهار میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۳۵ را هدف گذاری کرده است.
منبع : ایسنا 
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۰۶
کد مطلب: 38515
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


مهرداد اکتشافی
Iran, Islamic Republic of
این خبر زخم عمیقی را که مدتهاست در دل ما خونین است مجددا باز کرد . مدیریت اکتشاف نفت ایران قبلا به عنوان برترین واحد اکتشافی دارای رتبه یکم در جهان بود قبلا یعنی همین چهار سال قبل.... اما تیم مدیریتی و انتصابات کاملا هدفدار تخصصی ترین مدیریت شرکت ملی نفت ایران را به کما برده است حذف متخصصان، بایکوت افراد و بازنشستگی اجبار ی و بلا سمت کردن هر کسی که حرفی برای گفتن دارد موجب شده این مدیریت به یک واحد ساکن و ساکت و فاقد انگیزه تبدیل شود راستی آیا کسی در بدنه نفت به فکر اصلاح افتاده است که در ورای عدد یاز یو آمارهای متناقض و مطالعات بی فایده به داد این مدیریت برسد . باور کنیم هنوز پتانسیل فراوانی برای کشف میادین بزرگ د رایران عزیز وجود دارد اگر انگیزه و مدیریت فنی جامع نگر و پاکدست به راس تصمیم گیری برگردد.
کارشناس ارشد مطالعات اکتشافی
Iran, Islamic Republic of
به عنوان کسی که نزدیک به سه دهه از عمر کار ی خود را در زمینه اکتشاف گذرانده است اخبار کشف در حوزه خلیج فارس و خاورمیانه همیشه مورد توجه می باشد اما سوال این است جایگاه فعالیت های مدیریت اکتشاف کجاست چرا درچرخه ای از مطالعات فاقد ارزش افزوده گرفتار شده است و اصلا آیا انتخاب مدیران سیاسی و معاونین مشکوک به فساد مالی در این انحطاط موثر بوده ست ؟؟آیا این تیم با عدم نگاه کلان به برنامه ریزی و رهاسازی سازمان همراه با رفتار روزمرگی منجر به نتایج و تصمیمات آنی و ناگهانی و نتایج ضعیف نگردیده است؟ که اثرات و برآیند آن تصمیمات آرام آرام به شدت و حدّت بیشتری اکنون در نتایج ضعیف و عدد سازی ها و آماری سازی ظاهر میگردد. تیم فعلی در سطح برنامه ریزی و هدایت کلان ناهماهنگ و تا حدی بی نظم و بشدت هراسان از تصمیم گیری است در سطح مدیریت درونی با توزیع نا مناسب نیروی انسانی، با هزینه زمان های بالای اجرای فعالیتها، اتکا به تصمیمات آنی و اعلان تبلیغاتی پر حجم تصوری غیر واقعی دارد و در سطح کارشناسی نیز بدون توجه به موعد بازنشستگی مدیر و معاونین در یکسال آتی بدون اهمیت به جانشین پروری، با حذف و خارج ساختن و بازنشستگی اجباری نیروهای متخصص و کارآمد ویا راضی و مطیع نگاه داشتن بقیه به هر قیمت دچار روزمرگی دردناکی شده است. این شیوه مدیرینی موجب عقب ماندن کشف منابع و مخازن بزرگ و کاهش چانه زنی شرکت نفت در اوپک نیز میشود . حالا چه کسی پاسخگوخواهد بود مدیریت اکتشاف را دریابید قبل از آنکه دیر شود.