۰
اظهارات صریح پزشکیان در مناظرات انتخاباتی:

نفت را مفت به چین صادر می کنیم!

میز نفت - مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در واکنش به سئوالی درباره موضوع تحریم گفت: همین تحریم ها باعث شده نفت ایران با ضرر راهی چین شود.
مسعود پزشکیان | میز نفت
مسعود پزشکیان | میز نفت
به گزارش میز نفت، مسعود پزشکیان در برنامه مناظره انتخاباتی شب گذشته، به موضوع تحریم پرداخت و شرایط کشور را غیرمطلوب ارزیابی کرد. بخش های مهم اظهارات وی در ادامه می آید:

این برازنده جامعه ایرانی است که ماشین دست دوم بخریم؟ تازه دولت دلار ندارد بدهد!

باید صادرات و سرمایه‌گذاری خارجی داشته باشیم  هیچ کشوری از جنگ جهانی دوم تا الان بدون رشد صادرات و سرمایه گذاری خارجی رشد نداشته است.

ما باید صادرات و سرمایه  گذاری خارجی داشته باشیم. 

ما الان گران می خریم و ارزان می فروشیم. در نفت کلی ضرر می کنیم. کی باید جواب دهد که چرا اینقدر مفت دارایی مان را می فروشیم؟ چه کسی باید جواب دهد چرا باید گران بخریم؟

تحریم فاجعه است؛ دور می زنیم ولی در این مسیر غلط کلی بخور بخور دیده می شود؛ اینها از کجا می آید؟

چین قرار بود سرمایه  گذاری کند گفتند تا FATF را حل نکنید سرمایه  گذاری نمیکنیم. امکان نداره بدون وارد شدن به این چارچوب ها بتوانیم سرمایه گذاری ایجاد کنیم یا شریک تجاری درست حسابی داشته باشیم.

درباره اصلاح وضعیت اقتصادی چهل سال است که می گوییم درستش می کنیم. اما روز به روز پولمان و قدرت خریدمان بدتر می شود!  وقتی پول چاپ می کنیم پولمان بی ارزش می شود.

ما الان نمی توانیم تکنولوژی جدید را وارد صنعت نفت کنیم و داریم ذخایر را از دست می دهیم. بهره وری در صنعت جای 40 درصد، 12درصد است.

 
سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۰۸
کد مطلب: 38264
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *