۱
۱
مقصری که به دنبال نشان دادن کار کردن است

نمایش سالاری با پالایشگاه شهید سلیمانی

​میز نفت – نشست در حالی که عمر مدیریت مدیران نفتی دولت سیزدهم در آستانه پایان است، جلیل سالاری مدیرعامل پالایش و پخش جلسه ای را تحت عنوان« نشست هماهنگی اجرای طرح پتروپالایشگاه شهید سلیمانی» ترتیب داده تا القا کند مشغول کار است.
جلیل سالاری | میز نفت
جلیل سالاری | میز نفت
به گزارش میز نفت، پروژه پتروپالایشگاه شهید سلیمانی یکی از عجیب ترین پروژه های صنعت پالایش ایران است؛ پروژه ای که قرار بود تبدیل شود به نماد وزارت نفت دولت 13 در جلوگیری از خام فروشی، اما نشانی شد از عدم کفایت این وزارتخانه در پیشبرد اهداف کلان جمهوری اسلامی ایران.

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش مهم ترین مقصر بروز این تراژدی دولت رئیسی بود؛ مدیرعاملی که برای ساخت این پتروپالایشگاه تا توانست وعده داد اما در عمل، موجب شد تا این پروژه تبدیل به یک ایده «کاغذی» شود.

جلیل سالاری وعده داده بود کلنگ این پروژه در اوایل سال 1401 به زمین بخورد اما با پایان یافتن سال 1401 مشخص شد اصلا زمینی برای این پروژه مشخص نشده است!

زمین به کنار، این پروژه نه مجوز شورای اقتصاد را داشت و نه شرکتی برای آن تاسیس شده بود و در اواخر سال 1402 این امور در مسیر انجام قرار گرفت.
 

نا امیدی از اجرای پروژه پالایشگاه


روند نا امیدکننده این پروژه موجب شد تا فرهاد احمدی مدیرعامل شرکت مهندسی و ساختمان نفت اعلام کند این پروژه در سال 1404 به مرحله اجرا می رسد.

ناصر عاشوری دبیر انجمن صنفی صنعت پالایشگاهی کشور هم با ابراز نا امیدی در این باره گفته بود: بعید است این پروژه اجرایی شده و به جایی برسد.

حالادر این شرایط که صنعت پالایش تبدیل به پاشنه آشیل دولت سیزدهم شده است، جلیل سالاری جلسه ای را برای هماهنگی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی ترتیب داده، عکس گرفته و در رسانه ها منتشر می کند که مثلا مشغول به پیش بردن پروژه ای است که قرار بود کلنگش دو سال پیش به زمین بخورد و تا به امروز، نخورده است.
چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب: 38133
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باآمدن رییس جمهور جدیدقطعا این مدیر فرصت طلب ضیغمی به مدد الهی برکنار خواهدشد