۰
دموکرات ها خواستار تحقیق در صنعت نفت شدند

تحقیق درباره اتهامات تبانی صنعت نفت

میز نفت - گروهی متشکل از 22 سناتور دموکرات به رهبری چاک شومر، رهبر اکثریت، از وزارت دادگستری خواسته اند تا ادعای کمیسیون تجارت فدرال مبنی بر تبانی مدیرعامل سابق منابع طبیعی پایونیر با اوپک برای بالا نگه داشتن قیمت نفت را بررسی کند.
تحقیق درباره اتهامات تبانی صنعت نفت - میز نفت
تحقیق درباره اتهامات تبانی صنعت نفت - میز نفت
به گزارش میز نفت به نقل از رویترز، این گروه در نامه ای که به مریک گارلند، دادستان کل ارسال کرد، گفتند: «این گزارش ها هشدار دهنده هستند و به ترس از اینکه حرص و ولع شرکت ها قیمت ها را به طور مصنوعی بالا نگه می دارد، اعتبار می بخشد.

ادعاهای FTC به اقدامات انجام شده در سال 2020 اشاره دارد که قیمت نفت خام ایالات متحده به دلیل قرنطینه کاهش یافت و برای مدت کوتاهی به زیر صفر رسید و ادامه بقای بخش قابل توجهی از صنعت را تهدید کرد.

سناتورها همچنین نوشتند: «بنابراین ما از وزارت دادگستری می‌خواهیم که که به تحقیق و تفحس در صنعت نفت بپردازد، هر عامل و یا عواملی را که مسئول آن است، پاسخگو کند و به هرگونه فعالیت غیرقانونی پایان دهد.»
 

FTC شفیلد را به تبانی با اعضای اوپک و اوپک پلاس محکوم کرد


FTC شفیلد را به تبانی با اعضای اوپک و اوپک پلاس برای محدود کردن تولید و افزایش قیمت نفت در نظرات خود در مورد تایید خرید پایونیر توسط اکسون متهم کرد. این اتهامات دنیای نفت شیل را تکان داد، جایی که چندین قرارداد بزرگ تثبیت، در انتظار تایید ناظر تجارت هستند.

FTC همچنین موافقت خود را با ادغام مشروط به ممنوعیت پیوستن شفیلد به هیئت مدیره شرکت ترکیبی اعلام کرد.

شفیلد در اولین واکنش علنی خود به این اتهامات گفت: "اف تی سی اشتباه می کند که می گوید من تا به حال درگیر، تبلیغ یا حتی پیشنهاد هر گونه رفتار ضد رقابتی هستم."

به نقل از فایننشال، شفیلد همچنین گفت: «سرزنش علنی و غیرقابل توجیه من بر توانایی رهبران کسب و کار در هر بخش از اقتصاد ما برای رسیدگی به خواسته‌های سهامداران و استفاده از حق حمایت از صنایع خود که طبق قانون اساسی حمایت می‌شود، تأثیر وحشتناکی خواهد داشت.»
جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب: 38099
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *