۰
پایان توهم دولت سیزدهم:

شکست درآمدهای نفتی در سال 1402

میز نفت - برخی آمارهای سانسور شده درباره میزان فروش نفت در سال 1402 می گوید کمتر از 65 درصد از درآمدهای نفتی محقق شده است.
درآمدهای نفتی | میز نفت
درآمدهای نفتی | میز نفت
به گزارش میز نفت، یک منبع آگاه در این باره گفته است که عدم تحقق درآمدهای نفتی در سال 1402 موجب بروز کسری بودجه بزرگی برای دولت شده است و به همین دلیل، در سال جاری هم پیش بینی می شود دولت نتواند به تعهدات بودجه ای خود عمل کند.

تا کنون سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات گزارشی را درباره تحقق درآمدهای نفتی در سال 1402 را به طور رسمی منتشر نکردند اما گویا در روزهای پایانی سال 1402، این موضوع با انتقاد جدی رئیس جمهور فقید همراه بوده است.

آخرین جدولی که به صورت رسمی درباره درآمدهای نفتی منتشر شده، مربوط به گزارشی است که خبرگزاری تسنیم منتشر کرده است. در آن گزارش آمده بود:« بر این اساس در هفت ماهه نخست سال حدود 195 هزارمیلیارد تومان از محل صادرات نفت، گاز  و فروش داخلی میعانات گازی  محقق شده است.این در حالی است که  رقم مندرج در بودجه سال 1402 معادل  603 هزار میلیارد تومان بوده است.»



به بیان ساده تر، در هفت ماهه نخست سال 1402 کمتر از یک سوم درآمدهای نفتی محقق شده است. هنوز از میزان صادرات نفت و میعانات گازی در 5 ماه پایانی 1402 منتشر نشده است اما آمارهای شنیده شده، می گوید در مجموع کمتر از 400 هزار میلیارد تومان از درآمدهای پیش بینی شده محقق شده است.

این بدان معناست که آمارهای دولت مبنی بر صادرات دو میلیون بشکه ای نفت با واقعیت فاصله چشمگیری دارد و همه فضاسازی های صورت گرفته در این باره، با منتشر شدن آمارهای رسمی با یک ریزش بزرگ مواجه خواهد شد.
 
 
چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب: 38085
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *