۰
عضو کمیسیون صنایع در گفت و گو با میز نفت:

پول افزایش صادرات نفت کجاست؟

میز نفت - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: گفته می شود صادرات نفت ایران به حدی افزایش یافته که ما توانستیم جایگاه قبلی خودمان در اوپک را به دست بیاوریم. پس اگر این میزان توفیق در صادرات نفت داشتیم، چرا آثار آن در اقتصاد کشور ملموس نیست.
عبدالناصر درخشان، نماینده مجلس | میز نفت
عبدالناصر درخشان، نماینده مجلس | میز نفت
عبدالناصر درخشان در گفتگو با خبرنگار میز نفت در رابطه با ادعای وزارت نفت مبنی بر افزایش صادرات نفت اظهار کرد: اگر چنانچه ما روزانه توانستیم صادرات نفت را ارتقاء دهیم، سوال این است که پس پول صادرات نفت کجا می رود؟! آیا این پول وارد سفره های مردم و چرخه اقتصادی کشور شده است یا نه؟ 

وی ادامه داد: ما طی سال‌های گذشته امکان صادرات نفت را به دلیل تحریم‌ ها، نداشتیم پس اگر بخواهیم وضعیت فعلی را با گذشته مقایسه کنیم، با توجه به افزایش میزان صادرات، وضعیت اقتصادی ما باید نسبت به قبل بهتر شود و باید دلار به اندازه کافی داشته باشیم. اگر دلار به اندازه کافی داشتیم، این جهشی که در قیمت دلار پیش آمده پس برای چیست؟ این تورم لجام گسیخته مشخصا به خاطر افزایش قیمت دلار در کشور است و مشخص است که ما در کشور ارز نداریم زیرا اگر ارز داشته باشیم چرا بایستی قیمت ارز بالا برود؟. 

درخشان نماینده مردم ایرانشهر و سرباز در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: کشور ما همواره ارزی که داشته به خاطر صادرات نفت بوده و باید مشخص باشد که چقدر نفت صادر کردیم و چه میزان دلار در اختیار داریم. 

درخشان افزود: صادرات نفت ایران به حدی افزایش یافته که ما توانستیم جایگاه قبلی خودمان در اوپک را به دست بیاوریم. پس اگر این میزان توفیق در صادرات نفت داشتیم، چرا آثار آن در اقتصاد کشور ملموس نیست؟. شاید هم صادرات داریم ولی هنوز نمی توانیم به دلیل تحریم، پول آن را دریافت کنیم.
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۳۷
کد مطلب: 37991
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *