به گزارش میز نفت، مهرداد بذرپاش که بهسادگی میتواند مجوز
تهاتر نفت را از دولت دریافت کند، در جدیدترین هدف تهاتری خود گفته است:« برای توسعه ناوگان هوایی از منابع وزارت راه و شهرسازی و
تهاتر نفتی استفاده میکنیم و هر مجوزی که لازم باشد برای این کار صادر خواهد شد.»
در تاریخ 13 بهمن 1400 خبرگزاری دولتی برنا به نقل از علاءالدین ختایی، مدیرعامل شرکت بازار تهاتر ایرانیان نوشت: «شرکت بازار تهاتر ایرانیان تفاهمنامه دوجانبه بین شورای روابط ایران و چین منعقد کرده است که در قالب آن، کمپانیهای چینی اعلام آمادگی کردهاند در قبال دریافت نفت، اقدامات اجرایی و ازجمله خدمات مهندسی در حوزه مسکن را انجام دهند.»
این موضوع در سال 1400 کاملا مسکوت ماند تا امیدها با سال 1401 باشد؛ در سه ماه نخست سال 1401 هم هیچ اتفاقی نیفتاد.مرحوم قاسمی در تاریخ 27 خرداد هم در پاسخ به توییت سردبیر میز نفت، نوشت که با وجود پیگیری های صورت گرفته، تا کنون هیچ سهمیه ای برای این موضوع درنظر گرفته نشده است.
پیگیری های مداوم رستم برای اخذ سهمیه نفت راه به جایی نبرد تا اینکه در تاریخ 1 آذر 1401 رئیس جمهور با استعفای رستم قاسمی موافقت کرد.
پس از رستم قاسمی، مهرداد بذرپاش سکان وزارت راه و شهرسازی را بر عهده گرفت تا اوضاع کاملا تغییر کند؛ نه سازمان برنامه و بودجه با تخصیص نفت برای تهاتر مخالفت کرد و نه وزارت نفت، چالش جدیدی کلید زد. گویی همه مشکل، شخص رستم قاسمی بود.
از روزی که بذرپاش – وابسته به جبهه پایداری- وزیر شد، مجوزها و قراردادهای گوناگونی برای تهاتر نفت صادر و امضا شد. از ساخت فاز 2 فرودگاه امام خمینی(ره) تا خرید واگن های مسافری و ساخت آزادراه ها و راه آهن.