به گزارش میز نفت ، جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی با اشاره به برنامه این شرکت برای
افزایش سهم CNG در سبد سوخت خودروها اظهارداشت: اجرای سیاستهای بهینهسازی از جمله توسعه CNG یکی از تکالیف قانونی شرکت ملی پالایش و پخش است و ما موظف هستیم از این صنعت حمایت کنیم.
وی ادامه داد: در صنعت CNG یک ظرفیتی در گذشته ایجاد شده بود و تعداد قابل توجهی از ناوگان حمل و نقل کشور دوگانهسوز شده بودند اما روندی که در دولت گذشته در پیش گرفته شد عملا این صنعت را به حاشیه برد.
*برنامه وزارت نفت برای توسعه نسل چهار CNG در خودروها
سالاری گفت: در
صنعت CNG ما نیاز به توسعه فناوری داریم و نمیتوان همانند گذشته با فناوری قدیمی نسل 1 اقدام به دوگانهسوزی خودروها کرد. در دنیا از نسل 4 سی.ان.جی استفاده میشود.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: برنامه وزارت نفت توسعه نسل 4 در صنعت CNG است. حتی در قراردادی که اخیرا با ایرانخودرو منعقد کردیم، آنها به استفاده از نسل 4 CNG الزام شدهاند.
*CNGسوز کردن خودروها با نسل 4 از استهلاک موتور جلوگیری میکند
وی افزود: دوگانهسوزی خودروها با نسل 4 باعث میشود که هم بهبود شتاب در خودرو صورت بگیرد، هم میزان آلایندگی کاهش پیدا کند و هم همچنین از استهلاک موتور نیز جلوگیری میشود.
سالاری تاکید کرد: در قالب
ماده 12 قانون رفع موانع تولید، دوگانه سوزی خودروها با نسل 4 به صورت رایگان انجام خواهد شد و ما به دنبال گذر از نسل 1 هستیم و گامهای مهمی برای بومیسازی نسل 4 برداشتهایم.
* توسعه مخازن کامپوزیتی CNG در دستور کار قرار گرفت
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: برنامه دیگر ما توسعه مخازن کامپوزیتی است. زیرا این مخازن هم سبکتر هستند و هم دیگر خوردگی ندارند و نیازی به تست مجدد مخزن در خودروها نیست.
وی در پایان تاکید کرد: توسعه CNG میتواند به کنترل مصرف بنزین در کشور کمک کند و تمرکز وزارت نفت بر توسعه CNG در کشور برای عموم مردم است.
منبع : فارس