به گزارش
ميزنفت٬ روزنامه
وال استریت ژورنال نوشت: ایران با یک شرکت کشتیرانی کره جنوبی برای ساخت چند کشتی باری و تانکر نفتی قراردادی به ارزش 2.4 میلیارد دلار امضا کرد.
یکی از افراد حاضر در گفت و گوها روز سه شنبه گفت، خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت نفت فلات قاره ایران با شرکت کشتیرانی کره جنوبی درباره سفارشاتی به ارزش 2.4 میلیارد دلار به توافق اولیه دست یافتند.
این توافقات بخشی از تلاش های ایران برای بازگشت به کشتیرانی جهانی پس از لغو تحریم های بین المللی در اوایل امسال است، اما تکمیل این سفارش ها به تامین مالی آن -که هنوز میسر نشده است- بستگی دارد.
اگر قراردادهای نفتی با دولت کره جنوبی به نتیجه برسد، سئول می تواند ضمانت های لازم را به عنوان بیعانه، به شرکت کشتی سازی بدهد.
فرد دیگری که در گفت و گوهای سه شنبه حضور داشت، گفت: گزینه های دیگر برای پیش پرداخت ها بحث شده اند و وی انتظار دارد سفارش ها تا پایان امسال تکمیل می شود.
خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که تحت عنوان IRISL شناخته می شوند، ناوگانی از کشتی های کانتینری، کشتی فله بر و تانکرها را در اختیار دارد. کشتیرانی ایران تفاهم نامه ای با شرکت کشتی سازی هیوندای مایپو داکیارد امضا کرده است تا 10 تانکر حمل کالاهای نفتی و دست کم 6 کشتی فله بر [نوعی کشتی تجاری که برای ترابری کالاهای بسته بندی نشده و فله ای به کار گرفته می شود] بسازد. هر تانکر 30 میلیون دلار و هر کشتی فله بر نیز 20 میلیون دلار هزینه خواهد داشت.