به گزارش
ميزنفت به نقل از ایلنا، سید محسن قمصری با تاکید بر این که بنزین وارداتی مطابق با استانداردهای روز دنیاست گفت: مشخصات بنزینی که هم اکنون وارد می شود مطابق با یورو ٤ است، یعنی اکتان بنزین که هم اکنون وارد کشور می شود ٩٥ است و ٣ درجه هم از حد استاندارد بنزین یورو ٤ بالاتر است؛ بنزن آن ماکزیمم یک درصد است و سولفور، آروماتیک و الفین آن به ترتیب ٥٠ ، ٣٥ و ١٨ PPM است.
وی در واکنش به اظهارات عده ای که مدعی هستند بنزین وارداتی استانداردهای یورو ٤ را ندارد، گفت: این موضوع از بی اطلاعی این افراد نشات می گیرد چون بنزین وارداتی از سوی اداره نظارت بر صادرات و واردات شرکت ملی نفت ایران، اداره مهندسی پخش و اداره استاندارد ایران بررسی و پس از تایید توزیع می شود.
قمصری با تاکید بر این که بنزین وارداتی در بدو ورود به ایران مورد بررسی قرار می گیرد درباره این که واردات بنزین از چه مبادی ای انجام می شود، تصریح کرد: به دلیل شرائط تحریم نمی توان آن را عنوان کرد اما اینگونه نیست که ایران از هر جایی بنزین خریداری کند و قطعا از مبادی مطمئن بنزین وارد می کند.
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران به حساسیت بالای کشور در خصوص بنزین وارداتی اشاره کرد و گفت: به دلیل همین حساسیت و وسواس دو محموله از بنزینهای وارداتی برگشت داده شده است.
قمصری به مصرف بالای سوخت در کشور بخصوص در زمستان اشاره کرد و با بیان این که تولید دود در تهران و شهرهای بزرگ صنعتی بیش از امکان جذب و پالایش محیط است، توضیح داد: سوختی که در تهران و برخی شهرهای بزرگ توزیع می شود مطابق با استاندارد یورو ٤ است که دارای گوگرد پایین است.
وی گفت: میزان خودروهایی که در تابستان در تهران حرکت می کنند کاملا معادل زمستان است ولی عمدتا می بینیم که به این دلیل که موتورخانه های خانه ها فعال می شوند این مشکلات به وجود می آید؛ با نگاهی به آمار میزان مصرف گاز کاملا مشخص است که این میزان در زمستان چندین ده برابر می شود.
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت راه حل این مشکل را مصرف پایین انرژی و رعایت استانداردها عنوان کرد.
در این باره بیشتر بخوانید:
پالایشوپخش تولید تکلیفی بنزین را ۶ میلیون لیتر کاهش داد+ سند
یکی از محورهای استیضاح وزیر نفت
همه انتقادهای پالایشی